مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Jul/27

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست اخبار >
بهداشت سلامت >
غذای سالم برای مو
غذای سالم برای مو
2020/02/16

غذا برای موهای سالم: چه چیزی باید بخورد و از چه چیزی اجتناب کنید

داشتن موهای سالم همیشه مربوط به شامپو نیست و همیشه نباید برای مراقبت از موهای خود ازمحصولات خاص و پرهزینه استفاده کنید. استفاده از غذا های مناسب می تواند بر رشد و سلامت موهای شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

بسیاری از موارد وضعیت حال حاضر موی شما رابطه مستقیمی با غذایی که می خورید دارد.غذا های کمی وجود دارند که تاثیر مثبتی بر روی استحکام و رشد مو های شما خواهند گذاشت.ما در اینجا به برخی از میوه ها و غذا هایی که به رشد استحکام موهای شما کمک می کند اشاره می کنیم با ما همراه باشید.

امگا3 یا Omega 3 جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو در مردان از وسط سر شروع  در حالیکه ریزش مو در زنان از پیشانی شروع می شود.بیشتر دلیل ریزش مو ارثی هستند. ولی عوامل دیگری نیز بر ریزش مو تاثیر میگذارند.

بطور مثال زمانی که بدن با کمبود ویتامین امگا3 مواجه شود موجب ضعیف شدن ریشه مو و درنتیجه ریزش آنها می شود.این اسید های چرب بر گلبول های قرمز تاثیر میگذارند و باعث بهبود اکسیژن رسانی به مو می شوند.

 

غذا های حاوی امگا3 شامل موارد زیر میباشد:

1-ماهی:(ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین، ماهی قزل آلا، گربه ماهی، طلسم، ماهی تن)

2 -غذاهای دریایی: (خرچنگ، میگو، خرچنگ، خرچنگ )

3-روغن:(به خصوص روغن کانولا canola )

4-آجیل و دانه:(بادام، گردو، دانه کتان)

افزایش رشد مو بیوتین

استفاده بیش از حد مواد آرایشی مانند رنگ مو منجر به آسیب به ریشه مو, خشکی و شکنندگی مو شود.مواد غذایی که شامل بیوتین هستند موجب ترمیم این اثرات مخرب میشوند.

بیوتین بعنوان ویتامین B7 و کوآنزیم و ویتامین H شناخته می شود. 

غذا های حاوی بیوتین شامل موارد زیر می باشند:

1-آجیل (بادام، گردو، گردو) 

2-هویج آووکادو ماهی سرد آب (ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی قزل آلا)

3-مخمر و غلات (نان کل گندم، برنج قهوه ای، جو)

آنتی اکسیدان ها (Antioxidants) باعث افزایش کلاژن (collagen)می شوند

آنتی اکسیدان ها باعث افزایش کلاژن پوست و بدن می شوند.اگر به عکس های قدیمی خود نگاه کنید متوجه می شوید که موهای شما در جوانی بشاش بوده و برق طراوت خاصی داشته اند  که شاید الان اینطور به نظر نرسد.ویتامین C و بتا کاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که بر این موضوع تاثیر میگذارند.استفاده از آنتی اکسیدها از بافت همبند فولیکول محافظت میکند این تاثیر مهمی به رگ ها و پوست سر دارد.

مواد غذایی شامل آنتی اکسیدها شامل موارد زیر میباشد:

1-میوه ها :(انواع توت ها و میوه های مرکبات)

2-سبزیجات :( سیب زمینی، جعفری)

3-شکلات تیره

4-چای سبز

5-لوبیا (لوبیای سیاه، لوبیا)

6-آجیل (گردو پی‌کان) 7

-گیاهان دارویی (دارچین، پونه کوهی، زردچوبه، پیاز، کاکائو، زیره سبز، ریحان، زنجبیل، آویشن، سیر)

عذا و میوه های دارای مواد غنی آهن 

غذا و میوه های که دارای آهن هستند برای بافت مو و بطور کلی برای بدن در فعالیت های روزانه ضروری هستند.

روی یک ماده معدنی است که نفش مهمی در حفظ و رشد مو دارد.از سوی دیگر فولیکول Zinc مورد نیاز برای رشد مجدد مو را فراهم می کند.کمبود آهن در بدن موجب ریزش مو می شود.لازم به ذکر است که بدن ما تمام مواد معدنی و آهن مورد نیاز بدن را به تنهایی تولید نمی کند.بنابراین ما باید آنها را از طریق مواد غذایی به دست بیاوریم.

مواد غذای شامل روی و آهن را در لیست زیر مشاهده می کنید:

1-محصولات لبنی (شیر، ماست، تخم مرغ، پنیر)

2-گوشت قرمز و غذاهای دریایی به طور کلی

3-مرغ

4-سیب زمنی شیرین

5-مصرف روزنامه مکمل غذایی حوای زینک هم میتواند کمک کنند.(500 میلی گرم سیلیس silica  و 30 میلی گرم zinc  روی)

ویتامین E برای تقویت مو و جلوگیری از شکستگی مو

اگر موهای شما خیلی حساس و شکننده هستند به این علت است که بدن شما از کمبود ویتامین E رنج میبرد.

ویتامین E در ایجاد بافت ها و کمک به تعمیر مو های آسیب دیده بسیار تاثیر گذار است.استفاده از ویتامین E باعث میشود آلرژی التهابی پوست سر کاهش پیدا کند.

این ویتامین در قالب قرص نیز میتواند مصرف شود. بعضی از غذا ها حاوی ویتامین E هستند.

این غذا ها می توانند ویتامین E بدن شما را تکمیل کنند.

1-دانه ها و آجیل (دانه های آفتابگردان، بادام، آجیل کاج)

2-زردآلو خشک

3-اسفناج پخته شده

4-روغن زیتون

نکته: باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی خوب نیست و همیشه باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید تا اینجا غذاهای خوب برای رشد و تقویت مو گفته شد.بد نیست مواردی که به مو شما اسیب می رساند نیز بررسی کنیم.

قند مصرفی:

همواره میزان قند مصرفی خود را متعادل نگه دارید .مصرف بیش از حد نیاز غذاهایی که داری قند بالایی هستند نه تنها موجب بیماری هایی همچون دیابت و چاقی می شوند.بلکه به موهای شما نیز آسیب می رساند.

جالب اینجاست بدانید که شکر تقریبا هیچ مزیت تغذیه ای را در بر نمی گیرد و باعث نابودی مواد مغذی در بدن نیز می شود.طبق تحقیق انجمن قلب آمریکا AHA مصرف قند در مردان نباید از 37.5 گرم با 9 قاشق چایی خوری و 25 گرم یا 6 قاشق چایی خوری برای زنان تجاوز کند.غذایی های مانند شیرینی کیک نوشابه و بعضی میوه ها قند بالایی دارد.اگرچه در مورد میوه ها قند طبیعی و ارگانیک است ولی باز هم باید از مصرف بیش از حد این میوه اجتناب کرد.

موادی غذایی که کربو هیدرات carbohydrates آنها تصویه شده است.

کاهش کربو هیدارت در غذاهایی بعلت های مشخص صورت می گیرد .بطور مثال در آرد گندم برای تولید نان سفیدتر و همچنین در تولید ماکارونی برای خوش پخت شدن ماکارونی و حتی در برنج .

زمانیکه کربوهیدارت مواد غذایی کاهش پیدا می کند .آنها اثر مشابهی با شکر دارند زیرا حاوی گلوکوز هستند.

نام نویسنده : صبا شعبانی
غذای سالم مو مو امگا3 یا Omega 3 آنتی اکسیدان میوه غذا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پس از تجربه مشکلات زیادی در اصلاح موهای بدن (موهای رشد کرده ، قرمزی ، تحریک و رشد سریع سریع) ، ما در حال بررسی روش های جایگزی... ( برترین دستگاه های حذف موهای زائد بدن در خانه)
این محصول حاوی ویتامین سی بلک‌بری، یک محصول بسیار قدرتمند جهت ترمیم چروک پوستی و کمک به جوانسازی پوست می‌باشد. ترکیبات استفاده شده... ( سرم بلک بری حاوی ویتامین سی 40 میل)
در این مقاله میخواهیم در مورد بهترین بلاگرها و تولیدکنندگان برندهای لوازم آرایشی دنیا بنویسیم در بین بمباران تولید و تبلیع لوازم آرایشی در د... ( هدی قطان موسس برند هدی بیوتی و بهترین بلاگر لوازم آرایشی دنیا را بیشتر بشناسیم)
۵ روغن طبیعی معجزه آسا برای رشد و تقویت مژه و ابرو در رسانه ها بحث هایی پیرامون تأثیرات منفی سرم مژه با مواد شیمیایی مصنوعی وجود دارد. آی... ( 5 روغن طبیعی معجزه آسا برای رشد و تقویت مژه و ابرو بهتر بشناسیم)
آیا تاکنون با هیچ کدام از بازیگران زیبا و خوشگل بالیوود آشنا شدید؟ من به شما اطمینان می دهم که آنها در زندگی واقعی حتی بهتر به نظر می رسند. ... ( 12 راز زیبایی در بالیوود که باید بدانید و دنبال کنید)
چگونه به طور طبیعی مو را روشن کنیم: 7 نکته برای داشتن موهای روشنتر بسیاری از ما از لیمو برای درست کردن لیموناد استفاده میکنیم  بعضی از... ( چگونه به طور طبیعی مو را روشن کنیم ؟)
9 داروی خانگی برتر برای  پوستی لطیف و جلوگیری از  منافذ باز    منافذ بزرگ یا باز روی پوست می تواند باعث نگرانی شود... ( معرفی 9 داروی خانگی برتر برای  پوستی لطیف و جلوگیری از  منافذ باز)
بر اساس مطالعه ای که در حال بررسی است، افراد دارای گروه خونی "آ" بیشترین احتمال ابتلا به کرونا را داشته اند و افراد دارای گروه خون... ( کدام گروه خونی به کرونا مقاوم تر است؟ کدام آسیب پذیرتر؟)
به گزارش هواشناسی بریتانیا امسال تابستانی گرم تر از همیشه است و باید منتظر دمای بالای ۴۰ درجه در روز های تابستان بود . الکساندر ککوله، وی... ( آیا ویروس کرونا در تابستان از بین میرود؟)
سیر بخاطر داشتن بوی تند تیزی که دارد و شاید بعد از استفاده موجب  اذیت اطرافیان شود خیلی ها از مصرف آن اجتناب می کنند.این بوی تند و شاید... ( خواص سیر خام برای سلامت بدن)
دین کوتز نام نویسنده ای است که در یکی از کتاب های خود به نام چشمان تاریکی انتشار ویروس کورنا را در سال 2020 پیش بینی کرده بود. قسمتی از ک... ( 40 سال پیش ویروس کورنا پیش بینی شده بود؟)
پوست بدن  و موی سر و صورت  موجودات عالم  بالاخص انسان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است محصوصا زمانی که مسئله ای بنام سلامتی و... ( بهداشت ونگهداری پوست و موی سر)
قرص ها و مکمل های ویتامین که در ایران بسیار پرطرفدار و پرمصرف هستند و گاها با قیمت های گزاف به فروش میرسد آیا واقعا تاثیر مثبتی که اداعای ان... ( آیا قرص ها و مکمل های ویتامین مفید است ؟)
حتما اکثر خانم ها در طول زندگی خود حداقل یکبار موهای خود را رنگ میکنند.ایا شما میدانید واقعا چه چیزی برا تغییر رنگ مو های خود استفاده میکنید... ( استفاده از رنگ مو طبیعی)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا