مجله زیبایی صبا ریکو
2024/May/21

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست اخبار >
بهداشت سلامت >
بهداشت مو پوست
بهداشت مو پوست
2020/02/17

بهداشت ونگهداری پوست و موی سر

پوست بدن  و موی سر و صورت  موجودات عالم  بالاخص انسان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است محصوصا زمانی که مسئله ای بنام سلامتی و زیبائی ظاهری آدمیان مطرح می شود وزمانی این موضوع مهمتر و حساس تر خواهد شد که بدانیم این قسمت از اندام انسانها برای جنس مونث یعنی خانمها تا چه میزان حائز اهمیت است بطوریکه اهمیت آن برای خانمها نسبت به جنس مذکر یعنی آقایان دو چندان می گردد. بنابراین آدمی برای دو منظور و دوهدف مهم زیر، باید به پوست و موی سر خود اهمیت ویژه ای قائل شود :
هدف اول : سلامتی آنها .
هدف دوم : زیبائی آنها.
امروزه برای سلامتی این دو عضو مهم دستور العملهایی صادرو نسخه هایی برای رفع مشکل می پیچند که عموما" روبنائی" است وکمتر مطالبی را خواهید دید که به تشریح ریشه ها توجه کرده باشد ،  اگر تحقیق جامعی بعمل آید این موضوع برای شما به اثبات خواهد رسید .
 ملاحظه : البته جسته و گریخته و بندرت مقاله یا ویدئو کلیپی و یا .... را پیدا خواهید که به ریشه مسئله پرداخته است، آنهم بصورت بسیار ناقص و فقط در باره یکی از این ریشه ها ست  و نه همه آنها.
در این مقاله سعی بر آن شده تا نسبت به معرفی همه علتها وبنیانهای این معضل اقدام و البته راهکارهای مناسب برای رفع آنها نیز ارائه شود.
باید اذعان کرد که اکثریت قریب به اتفاق راهکارهایی که برای بر طرف کردن معضلات مو مثل " خشکی مو " ،" نازک شدن مو " ،"  ریزش مو" و... ارائه میشود،عموما متوجه خود "مو" وریشه آنست . مثلا نسخه می پیچند که " اگر موی سرتان را با فلان روغن و بهمان گیاه آغشته و ماساژ دهید و هفته ای 3 بار آنرا تکرار کنید آنگاه شاهد از بین رفتن شوره موها ، ریزش آنها ، ضخیم شدن آنها و... خواهید بود!!!! .اجرا کننده این دستورات پس از مدتی که عمل میکند میبیند که اتفاق مهمی برای موهایش نیفتاده و در بر همان پاشنه قبل میچرخد و نهایتا یا سرخورده و ناامید میشود و یا سراغ دستورالعملهای دیگری میرود تا شاید مشکلش حل شود اما باز هم نتیجه همان خواهد بود که قبلا آنرا آزمایش کرده !!! و به نکات اساسی ای که باید به آنها توجه کند هیچ دقتی نکرده ، زیرا مشکل در جای دیگریست و ابتدا باید آنها را برطرف کرد و تا زمانی که این موانع برطرف نشوند امکان موفقیت  کامل ،وجود ندارد .
 ب : گام ها و راهكارهاي مهم واساسي رفع مشكل کدامند ؟ در این مقاله سعی شده تا ابتدا این راهکارها معرفی شوند .
در این جا یک سوال كليدی  و مهم  مطرح میشود وآن اینست که :  " پس چاره کار کدامست ؟ چه باید کرد تا مشکل بصورت قطعی و از مجرای صحیح أن حل شود ؟؟" که بصورت خلاصه مطالبی بیان میشود :
برای شروع مشکل باید دو گام مهم برداشت واگر به این دو گام اساسی توچه و دقت کافی شود آنگاه خواهید دید که نه تنها مشکلات مو و پوست شما حل میشود بلکه سایر مشکلات جسمی شما هم بموازات آنها ،حل خواهند شد .
 ساختار انسانها بر دوپایه "جسم و فیزیک "  و   " روح و روان" استوار شده که هریک از آنها تاثیر مستقیم(تاکید میشود " تاثیر مستقیم" ) بر دیگری دارد  بطوریکه اگر" جسم و بدن  " ، سلامت و سرحال باشد این سلامتی و سرحالی تاثیر مستقیمی بر " روح و جان" آنان هم گذاشته و روح و جان نیز سلامت و سرحال خواهد شد والبته عکس آن نیز صادق است بطوریکه اگر انسان بلحاظ روحی و روانی دارای مشکل باشد آنگاه این مشکل تاثیر مستقیمی بر جسم و فیزیک آدمی هم میگذارد . با این توضیح مختصر امیدوارم متوجه این نکته شده باشید که برای سلامتی پوست و موی خود باید به این دو موضوع بسیار مهم دقت شود.
بنابراین ، برای شروع ودرگام نخست باید به مشکلات فیزیکی و جسمی خود توجه  کنیم تا دارای پوست وموهائی سالم ،زنده ، بانشاط ،جذاب و....شویم و میزان سلامتی و شادابی و پر پشتی و... پوست و موهای شما ارتباط مستقیمی با میزان توجه شما به جسم و فیزیک بدنی شما دارد یعنی هرچه توجه بیشتری  به سلامتی جسمی و بدنی خود بنمائید به همان میزان پوست و موهائی سالمتر ،پرپشت تر وبا نشاط تر و.. خواهید داشت.


گام اول : رفع مشکلات جسمی و فیزیکی :

برای برطرف کردن یکی از دو مانع بزرگ یعنی مانع جسمی و اینکه پوست و موهای سالمی داشته باشیم چه باید کرد؟؟ :
1 – معاینه پزشکی : ابتدا باید به یک پزشک داخلی و متخصص "غده های درون ریز" مراجعه نمود زیرا بسیاری از مشکلات فیزیکی انسانها ناشی از عملکرد نا مناسب دستگاههای مختلف بدن انسان مثل دستگاه گوارش ، دستگاه گردش خون و...وبالاخص غده هایی مثل "غده تیروئید " ، " کبد" ،" طحال " " هیپوفیز" و....( مثلا  فشار خون بالا باعث گرفتگی رگهای خونی در پوست سر شده و رسیدن خون کافی به پیاز مو را مختل میکند )است که با مراجعه منظم به پزشک های متخصص و ذیربط  و انجام آزمایشات خونی منظم در مقاطع زمانی مناسب ، عملکرد آنها را بهبود بخشیده و در نتیجه رفع این موانع آنگاه خواهید دید که مشکلات پوست و مو هم برطرف خواهند شد و الا بدون توجه به موانع فیزیکی و رفع این موانع  مخصوصا مشکلات هورمونی، موفقیت در داشتن پوست و موهای سالم با استفاده از انواع تقویت کننده های مو ، روغن ها ، شامپوها و.. صرفا از دست دادن هزینه های مادیست و وهم و خیالی بیش نیست .(750)
2 –  تغذیه : در مرحله بعد باید توجه جدی به تغذیه روزانه شود و اصطلاحا باید دقت کنیم که " چی " ، " چرا" ، "چگونه" و " چه زمانی" باید از غدا استفاده شود تا بیشترین و بهترین استفاده را از آن داشته باشیم. مثلا باید از سببزیجات و میوه جات و دانه ها بیشتر استفاده شود تا از گوشتها عموما و گوشت قرمز خصوصا. و اگر هم از گوشت استفاده میشود حتی المقدور از گوشت های دریائی و بوقلمون و .... باشدو از گوشتهای قرمز بسیار کمتر استفاده کنیم.
نکته مهم : اگر به نوع چینش دندانهای خود نگاه کنید خواهید دید که این دندانها در یک ردیف چیده شده اند وهم سطح یکدیگرند و نشانگر اینست که ابنا بشر باید گیاهخوار باشند نه گوشتخوار!! اما متاسفانه برای خریدن مضر ترین گوشتها در جلوی مغازه های عرضه کننده آنها " صف" می کشیم!!!!!
3 – بهداشت فردی :  بهداشت فردی از اهمیت فوق العاده ای برای سلامتی پوست و مو برخوردار است که اگر توجه کافی به این نکته شود اثرات بسیار خوبی در روند بهبودی و سلامی پوست و مو خواهد گذاشت. مثلا باید سعی شود برای شست و شوی بدن از شامپوهایی که کمتر مواد شیمائی دارند استفاده شود وحتی نوع استفاده از شامپو وصابون و..را میتوانید از پزشک ذیمدخل مثلا" پزشک پوست و مو" ، کمک بگیرید.
ملاحظه : برای سلامتی موها نباید از رنگها و مواد آرایشی شیمیائی نامناسب استفاده شود بلکه برای اینکار باید حتما حتما به متخصص مربوطه مراجعه تا متناسب با نوع موها و... آنها را رنگ کند ونیز عدم بهره برداری از اتو های مو و داغ کردن نامناسب آنها
4 – ورزش کردن :  نکته مهم بعدی برای اینکه بدنی سالم و پوست و موهائی سالمتر داشته باشیم "ورزش کردن" است . ورزش کردن  را باید یکی از پایه های مهم و اساسی زندگی خود قرار دهید زیرا ورزش باعث میشود تا جریان خون بهتر و بیشتر و کاملتر به اندامهای مختلف بدن برسد ودر نتیجه  این پمپاژ خون ، همه قسمتهای بدن استفاده  مطلوب را خواهند کرد.بنابراین در هر زمانی ودر هر مکانی و با هرآب و هوائی که در آن هستید " ورزش" کنید ،ورزش کنید و باز هم ورزش کنید.
یکی از بهترین ورزشها " دویدن آرام است که اصطلاحا به آن "جاگینگ " میگویند .و اگر حوصله و صبوری بخرج دهید بهترین ورزش بنظر بنده ( در کنار دویدن) ، همان " ورزش یوگاست" که اثرات بسیار کامل و جامعی بر روی همه نقاط بدن و حتی بر روی غدد درون ریز (که برای سلامتی بدن نقش بی بدیلی دارند) ، و نیزبر روی موها و تقویت اساسی آنها ؛خواهد گذاشت . این را باور کنید و به این توصیه  توجه کنید تا از شر داروها و... در همه ابعاد فیزیکی ، راحت شوید.

گام دوم : رفع مشکلات روحی و روانی :

برای اینکه زندگی سال و بی دردسرس داشته باشیم باید بموازات گام اول (رفع موانع جسمی )  ، گام دوم را برداریم که همانا بر طرف کردن مشکلات روحی و روانی ویا به حداقل رساندن آنهاست که مبیتوان برای این معضل مواردی بشرح زیر را تعریف کرد:
1 – مراجعه و مشورت با یک روانپزشک : دهها سال است که کشورهای مترقی متوجه ارتباط روح و روان با جسم و بدن شده اند و برای کاهش رنجهای جسمی و روانی بشر، اقدامات مفیدی انجام داده اند مثلا از ابتدای بستن نطفه و دمیدن روح در بچه ایکه در شکم مادر است وماهها مانده به تولد او ، نسبت به انتخاب یک پزشک عمومی و یک روانپزک و حتی یک وکیل برای او اقدام میکنند تا از همان ابتدا کنترل جسم و روح او را در دست داشته باشند.بنابراین همه ما میتوانیم حداقل سالی دو بار به روانپزشک مراجعه کرده تا مشکلات این بعد از نظام وجودی ما را حل و فصل کنند.
همه میدانند که " استرس" و مسائل روحی/روانی انسانها تا چه میزان در اندامها جسمی تاثیر گذار هستند و همین نگرانیها و استرسها تا چه اندازه بر روی غده های داخلی بدن موثر بوده و بطور خاص بر روی پوست و موی انسانها که مورد بحث ماست ،  میتوانند اثرات مخربی بر چا بگذارند . بنابراین تاکید میشود که این بعد از زندگی خود را نیز تقویت کنیم تا بطور طبیعی همه مشکلات فیزیکی بدن از جمله مشکلات پوست و مو ، هم از بین بروند. نتیجه اینکه موضوع روح و روان بشر بسیار بسیار حائز اهمینت بوده و اگر در مسیر تقویت و بهبود آن حرکت نکنیم ، میتواند ما را زمینگیر کند.
ملاحظه : در صورتی که به دو گام اساسی فوق الاشاره توجه شود و ابتدائا آنها حل شوند ، آنگاه میتوان از تجربیات علمی نیز بموازات آنها  استفاده کرد  و این تجربیات علمی (مثل استفاده از شامپوهای مخصوص ، استفاده از روغنهای تجربه شده  و....،) میتوانند در روند بهبودی بیشتر ، کمک کنند والا قبل از توجه جدی به دو گام مذکور اگر بخواهیم از این تجربیات استفاده کنیم در صد موفقیت بسیار بسیار ناچیز و حتی به صفر خواهد رسید.

نام نویسنده : حامد شعبانی
بهداشت ونگهداری پوست و موی سر
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پس از تجربه مشکلات زیادی در اصلاح موهای بدن (موهای رشد کرده ، قرمزی ، تحریک و رشد سریع سریع) ، ما در حال بررسی روش های جایگزی... ( برترین دستگاه های حذف موهای زائد بدن در خانه)
این محصول حاوی ویتامین سی بلک‌بری، یک محصول بسیار قدرتمند جهت ترمیم چروک پوستی و کمک به جوانسازی پوست می‌باشد. ترکیبات استفاده شده... ( سرم بلک بری حاوی ویتامین سی 40 میل)
در این مقاله میخواهیم در مورد بهترین بلاگرها و تولیدکنندگان برندهای لوازم آرایشی دنیا بنویسیم در بین بمباران تولید و تبلیع لوازم آرایشی در د... ( هدی قطان موسس برند هدی بیوتی و بهترین بلاگر لوازم آرایشی دنیا را بیشتر بشناسیم)
۵ روغن طبیعی معجزه آسا برای رشد و تقویت مژه و ابرو در رسانه ها بحث هایی پیرامون تأثیرات منفی سرم مژه با مواد شیمیایی مصنوعی وجود دارد. آی... ( 5 روغن طبیعی معجزه آسا برای رشد و تقویت مژه و ابرو بهتر بشناسیم)
آیا تاکنون با هیچ کدام از بازیگران زیبا و خوشگل بالیوود آشنا شدید؟ من به شما اطمینان می دهم که آنها در زندگی واقعی حتی بهتر به نظر می رسند. ... ( 12 راز زیبایی در بالیوود که باید بدانید و دنبال کنید)
چگونه به طور طبیعی مو را روشن کنیم: 7 نکته برای داشتن موهای روشنتر بسیاری از ما از لیمو برای درست کردن لیموناد استفاده میکنیم  بعضی از... ( چگونه به طور طبیعی مو را روشن کنیم ؟)
9 داروی خانگی برتر برای  پوستی لطیف و جلوگیری از  منافذ باز    منافذ بزرگ یا باز روی پوست می تواند باعث نگرانی شود... ( معرفی 9 داروی خانگی برتر برای  پوستی لطیف و جلوگیری از  منافذ باز)
بر اساس مطالعه ای که در حال بررسی است، افراد دارای گروه خونی "آ" بیشترین احتمال ابتلا به کرونا را داشته اند و افراد دارای گروه خون... ( کدام گروه خونی به کرونا مقاوم تر است؟ کدام آسیب پذیرتر؟)
به گزارش هواشناسی بریتانیا امسال تابستانی گرم تر از همیشه است و باید منتظر دمای بالای ۴۰ درجه در روز های تابستان بود . الکساندر ککوله، وی... ( آیا ویروس کرونا در تابستان از بین میرود؟)
سیر بخاطر داشتن بوی تند تیزی که دارد و شاید بعد از استفاده موجب  اذیت اطرافیان شود خیلی ها از مصرف آن اجتناب می کنند.این بوی تند و شاید... ( خواص سیر خام برای سلامت بدن)
دین کوتز نام نویسنده ای است که در یکی از کتاب های خود به نام چشمان تاریکی انتشار ویروس کورنا را در سال 2020 پیش بینی کرده بود. قسمتی از ک... ( 40 سال پیش ویروس کورنا پیش بینی شده بود؟)
قرص ها و مکمل های ویتامین که در ایران بسیار پرطرفدار و پرمصرف هستند و گاها با قیمت های گزاف به فروش میرسد آیا واقعا تاثیر مثبتی که اداعای ان... ( آیا قرص ها و مکمل های ویتامین مفید است ؟)
حتما اکثر خانم ها در طول زندگی خود حداقل یکبار موهای خود را رنگ میکنند.ایا شما میدانید واقعا چه چیزی برا تغییر رنگ مو های خود استفاده میکنید... ( استفاده از رنگ مو طبیعی)
داشتن موهای سالم همیشه مربوط به شامپو نیست.و همیشه نباید برای مراقبت از مو  های خود از  محول های خاص پرهزینه استفاده کنی... ( غذا برای موهای سالم: چه چیزی باید بخورد و از چه چیزی اجتناب کنید)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا