مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Apr/30

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
اصلاح رنگ: موهای نارنجی
اصلاح رنگ: موهای نارنجی
2020/11/28

اگر موهایم هنگام رنگ نارنجی شد چگونه اصلاحش کنم؟

اصلاح رنگ: نحوه اصلاح موهای نارنجی

آیا تا بحال برای شما هم پیش آمده که موهای خود را دکلره کنید و بعد از شستشو با یک مو نارنجی بد رنگ روبرو شوید؟
 نارنجی مطمئناً  رنگ جذابی نیست  ، و اگر می خواهید بدانید چگونه تن نارنجی موهای خود را اصلاح کنید و اعتماد به نفس خود را بازیابید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

خوشبختانه ، اصلاح موهای نارنجی و دستیابی به رنگی که واقعاً می خواهید آسان است. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه!

نحوه اصلاح رنگ موهای نارنجی


چرا مو نارنجی می شود؟
موهای شما یک رنگ ثابت نیست. در واقع ،  ترکیبی از رنگدانه های مختلف است که همه برای ایجاد یک رنگ طبیعی مو ترکیب شده اند. اگر موهای شما به طور خاص تیره باشد ، مقدار زیادی رنگدانه قرمز در آن وجود دارد که در زیر آن پنهان شده و به موهای قهوه ای یا سیاه شما عمق می بخشد. هنگامی که آن را با رنگ یا دکلره روشن می کنید ، این رنگ پایه را نشان می دهید و اینجاست که همه چیز می تواند بهم بریزد.


رنگدانه های  قرمز به اندازه کافی سفید نشده اند.
مو به یک دلیل اصلی نارنجی می شود: زیرا به اندازه کافی روشن نشده و به بلوند نرسیده است. برای رنگ آمیزی مو بور ، باید پایه مو به مرحله زرد برسد ، جایی که اکثر رنگدانه های قرمز سفید شده است. این پایه ی  زرد با استفاده از رنگ بنفش مایل به زرد روشن تر می شود و  رنگ پایه زرد دکلره را خنثی می کند و موهای شما را سایه ای طبیعی از بلوند می دهد.

اگر به مرحله زرد نرسیده اید ، نمی توانید موها را بلوند رنگ کنید زیرا در اکثر موارد به اندازه کافی روشن نیست. می توانید تن های پایه را کمرنگ کنید ، اما موهای شما حالت بلوند ندارد. موهای با پایه ی  نارنجی را می توان به رنگ قهوه ای روشن رنگ کرد ، و این یکی از گزینه های اصلاح موجود است.

شما خیلی زود دکلره  را از روی سر خود شسته اید. 
افرادی که از مواد نامرغوب دکلره استفاده میکنند  یا موهای نسبتاً تیره دارند و مواد دکلره را خیلی زود میشویند ، غالباً با موهای نارنجی مواجه می شوند. هنگامی که این افراد میخواهند یک رنگ بلوند را روی موی خود امتحان کنند در واقع  رنگ آن را نمی پوشاند یا تأثیر زیادی نخواهد داشت زیرا  رنگ کافی در آن وجود ندارد تا مطابق آنچه دلخواه شماست جواب دهد.


این سه گزینه برای از بین بردن موهای نارنجی وجود دارد:
۱ :  رنگ نارنجی را خارج کنید.
۲ : مو را بیشتر روشن کنید.
۳ : به یک رنگ تیره برگردید.


افرادی که موهای تیره دارند بیشترین رنگ نارنجی را در موهای خود دارند و پس از روشن شدن موهایشان در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد که در نهایت به نارنجی برسند.

سه راه اصلی برای اصلاح موهای نارنجی

1. تون دادن به موهای نارنجی
می توانید موهای نارنجی را تون بدهید ، دقیقاً مانند موهای بلوند. تنها تفاوت واقعی این است که نارنجی به جای رنگساژ پایه بنفش ، باید با رنگ آبی  تون داده شود و تونر باید قوی تر از یک تونر بلوند معمولی باشد تا موهای نارنجی تیره تر را بپوشاند.

خنثی کننده ها به شکل زیر است
رنگ زرد توسط رنگ بنفش خنثی میشود.

رنگ نارنجی توسط رنگ آبی خنثی میشود.


رنگ قرمز توسط رنگ سبز خنثی میشود.

هیچ مقداری از تونر موهای نارنجی تیره را به بلوند اصلاح نمی کند زیرا مقدار کل رنگدانه ها هنوز خیلی تیره است. اگر بخواهید موهای خود را برای اصلاح رنگ نارنجی تون دهید ، در نهایت با یک رنگ قهوه ای روشن مواجه خواهید شد.


اگرچه این ممکن است موهای بلوند رویاهایتان را به شما ندهد ، اما ارزش آن را دارد تا کمترین آسیب را به مو بزنید و از صدمه بیشتر جلوگیری کنید. انتخاب یک رنگ تیره تر و تون کننده انتخابی است که شما باید بر اساس شرایط مو و مدت زمان و تلاشی که برای رفع مشکل دارید انجام دهید.

چگونه می توان رنگ نارنجی را تنظیم کرد


قبل از شروع کار به چند مورد نیاز دارید:

رنگ خاکستری بلوند یا رنگ خاکستری روشن  برای تن دادن به رنگ نارنجی
یک کاسه رنگ و برس
اکسیدان ۳ درصد
کلیپس های تقسیم بندی و شانه

 

آماده سازی
برای تهیه رنگ ، از یک برس رنگ استفاده کنید و رنگ انتخاب شده را با اکسیدان ۳ درصد مخلوط کنید برای سهولت انجام کار، موهای شما باید به چهار قسمت تقسیم شود ، که می توان با تقسیم مو از وسط از پیشانی به گردن ، سپس دوباره از گوش تا گوش ، باشد . این کار به شما این امکان را می دهد تا با سرعت کار کنید و حتی در هنگام رنگ آمیزی رنگ مو به طور منظم روی هر قسمت ، از پوشش یکنواخت رنگ نیز اطمینان حاصل کنید.


کاربرد
پس از رنگ آمیزی ، بگذارید تا نارنجی به طور کامل خنثی شود و موهای شما به سایه طبیعی برسد. اگر می خواهید رنگ تیره تری داشته باشید ، می توانید رنگ را برای مدت زمان بیشتری روی موی خود نگه دارید اما اگر به سایه ای از رنگ قهوه ای که دوست دارید رسیدید، زودتر  آن را بشویید. فقط بخاطر داشته باشید که موهای شما هنگامی که خیس هستند تیره تر دیده میشوند و بعد از خشک کردن روشن تر میشوند.

پس از شستشو ، موهای خود را  ماسک یا نرم کننده بزنید و خوب سشوار کنید تا خشکی ایجاد شده توسط دکلره از بین برود ، و شما آماده خواهید بود که یک بار دیگر موهای خود را حالت دهید و در معرض نور روز قرار بگیرید.

رنگ آمیزی مو بور نارنجی
شما تا اینجا آمده اید و فقط یک یا دو سطح با رسیدن به بلوند مورد نظر خود فاصله دارید. اگر موهای شما نارنجی است ، یا به اندازه کافی روشن نشده و یا مواد دکلره را قبل از اینکه به پایه زرد برسد ، شسته اید. با استفاده از مواد دکلره بیشتر می توانید این فرآیند روشن سازی را از سر بگیرید.

توجه: این کار باید حداقل یک هفته پس از اولین دکلره مو انجام شود تا بتواند تعادل رطوبت طبیعی مو را بازیابی کند.

چگونه موهای نارنجی را با رنگ مو درست کنیم
اگر موهای شما به خوبی استراحت کرده و موفق به زنده ماندن شده است ، می توانید اکنون آن را بلوند رنگ کنید.

مرحله 1: دکلره بیشتری بزنید

مواد دکلره بیشتری مخلوط کرده و روی مو بمالید و این بار بگذارید روی موهای شما باقی بماند تا به مرحله زرد برسد. از رنگ فعلی شما ، این کار معمولاً حدود 20-30 دقیقه طول خواهد کشید و می توانید دکلره  را بعد از این تایم بشویید.


مرحله 2: پایه زرد را تنظیم کنید

اکنون که یک پایه زرد لیمویی دارید، باید این رنگ را با یک رنگ بلوند تن دهید. در بیشتر موارد ،  یک سایه ی خاکستری ، مروارید یا طبیعی ترکیب خوبی خواهد بود. اگر می خواهید رنگ موی بلوند بژ داشته باشید ، برای مقابله با مقداری از آن رنگ زرد ، ابتدا باید از رنگی با تناژ سرد استفاده کنید .

حتی بورهای بژ و طلایی برای متعادل نگه داشتن رنگ و طبیعی جلوه دادن آنها به تن های سرد نیاز دارند.

_چگونه رنگ بلوند مناسب انتخاب کنیم
موهای سفید شده شما شکننده و آسیب پذیر است و باید به آرامی آن را تن کنید تا از خاكستری بیش از حد شدید (و احتمالاً یك مشكل دیگر در اصلاح رنگ) جلوگیری كنید. رنگ بلوندی که استفاده می کنید ترجیحاً باید مایل به مرواریدی یا خاکستری باشد - حداقل یک سطح روشن تر از رنگ مورد نظر شما باشد.


اگر می خواهید بلوند طبیعی متوسط ​​داشته باشید ، برای تن دادن به آن از بلوند خاکستری روشن استفاده کنید.  دو دقیقه بعد از استفاده از آن مو را بشویید. اگر می خواهید رنگ موی بلوند تیره تری داشته باشید ، می توانید  رنگساژ را برای مدت طولانی تری روی مو نگه دارید و بعد با نرم کننده بشوئید.

_چگونه موهای بلوند خود را حفظ کنیم
پس از آن ، فقط مسئله حفظ موهای بلوند جدید شماست و شما می خواهید یک شامپوی قوی بنفش مناسب بخرید تا دوباره موها زرد نشوند. اگر شامپوی بنفش خوبی انتخاب کنید ، تنها فرم تونر مورد نیاز شما خواهد بود. این کار روند مراقبت از مو را بسیار ساده می کند.

3. رنگ موهای نارنجی خود را تیره تر کنید
اگر آزمایش سخت موهای نارنجی شما را از  بلوند کردن موهایتان دلسرد کرده   ، ساده ترین راه برای اصلاح موهای نارنجی رنگ آمیزی روی آنها با رنگ تیره است
_نحوه جلوگیری از موهای نارنجی
هنگامی که به پایه و رنگ بلوند و روشن رسیدید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که به همین صورت باقی می ماند. خوشبختانه ، روش های ساده ای وجود دارد که باعث می شود پس از اصلاح موهای شما برنز نشود یا دوباره رنگ نارنجی به خود بگیرد

موهای برنجی چیست؟
موهای برنجی یعنی زمانی که موهای بلوند شما بعد از مدتی بخاطر شستشو رنگساژ خود را از دست داده و یک تن زرد و نارنجی بدرنگی باقی گذاشته  و با شروع رنگ پریدگی رنگ ، در رنگ های موی قهوه ای  بلوند یا روشن ایجاد می شود. در اصل این وضعیت کاملاً مشابه مشکل اصلی نارنجی مو است و به این دلیل اتفاق می افتد که رنگ های خنک تر رنگ با سرعت بیشتری محو می شوند و دوباره رنگ پایه گرم بیرون میزند.


توجه: در موهای روشن ، تن های برنجی یا نارنجی نیز می تواند نتیجه تجمع مواد معدنی حاصل از آب سخت باشد ، و مهم است که تفاوت را بدانید زیرا راه حل برای این کار استفاده از شامپو شفاف کننده یا کیلیت کننده برای از بین بردن مواد معدنی است اما بطور مداوم  از این نوع شامپوها در موهای رنگ شده استفاده نکنید.

چه عواملی باعث گرم شدن تن مو می شود و چگونه می توانید از آن جلوگیری کنید؟
ایجاد تن گرم نارنجی یا زرد در مو دو دلیل اصلی دارد: از بین رفتن رنگ در اثر محو شدن و تجمع مواد معدنی. خوشبختانه ، جلوگیری از نمایان شدن مجدد موهای نارنجی با اجتناب از موارد زیر آسان است:

۱_شستن بیش از حد موها با شامپوهای سنگین
۲ _قرار گرفتم در معرض نور خورشید 
۳_آب نمک یا آبتنی در دریا
۴_کلر( استخر)
۵_رسوبات معدنی در آب (به عنوان مثال از دوش حمام)

راه های دیگر جلوگیری از  نارنجی شدن مو عبارتند از:

۱_کمتر شامپو بزنید
۲_استفاده از شامپوی آبی یا بنفش
۳_نصب  فیلتر آب در دوش حمام
۴_کاهش تعداد دفعات استفاده از  سشوار ، اتوی صاف کننده و فر مو

اشتباهات رنگ آمیزی اتفاق می افتد ، اما همیشه یک راه حل برای آن وجود دارد.
اشتباهات رنگ مو پایان جهان نیست و شما احتمالاً در طول زندگی خود چندین مورد دیگر نیز مرتکب خواهید شد. همیشه راهی برای رفع هرگونه اشتباه در رنگ آمیزی مو وجود دارد و موهای نارنجی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.  اگر از رنگ کردن موهای خود لذت می برید ، همیشه یک ماجراجویی در انتظار است.


اطلاعات بیشتر
_چگونه رنگ مو را بلوند کنیم؟
رنگ موی بلوند کمی پیچیده تر از اکثر رنگ هاست اما با آمادگی و دانش مناسب می توانید به نتیجه ای زیبا و طبیعی برسید.
_چگونه موهای بلوند را تون دهیم؟
موهای بلوند هنگامی که به طور درست تون داده شوند ،زیبا  به نظر می رسند. بیاموزید که چگونه موهای بلوند را تون دهید  و ظاهر زیبای خود را حفظ کنید ...
چگونه موها را سفید کنیم
آرزوی موهای بلوند دارید؟ اگر موهای تیره دارید ، باید از مواد دکلره استفاده کنید و مواد باید به درستی استفاده شود. برای کسب نتایج خیره کننده ، ترفندهای ما را بیاموزید.
_چگونه موهای دکلره شده را تیره کنیم؟
اگر می خواهید موهای بلوند را قهوه ای رنگ کنید ، نمی توانید فقط رنگ موی قهوه ای بزنید. انجام این کار می تواند منجر به سبز شدن مو یا اشتباهات دیگری شود. در این مقاله ، شما می آموزید که چگونه موهای خود را به درستی قهوه ای رنگ کنید ، مهم نیست که از چه سایه ای از بلوند شروع می کنید
آیا در پایان کار رنگ کردن موهای خود به یک  رنگ فاجعه رسیده اید و برای رفع موهای نارنجی به کمک نیاز دارید؟ یا داستان خنده داری از رنگ‌کردن موهای خود دارید؟ برای مشاوره متناسب  نظر دهید و اطلاعات و تجربه خود را با سایر خوانندگان در میان بگذارید.

این محتوا از نظر دانش نویسنده دقیق و درست است و به معنای جایگزینی مشاوره رسمی و شخصی از یک متخصص واجد شرایط نیست.

نام نویسنده : صبا شعبانی

رنگ مشکی

رنگ بلوند

خدمات آرایشگری

اصلاح رنگ مو

موهام نارنجی شدن

رنگ مو نارنجی

رنگ مو

گالری عکس
( روی تصویر کلیک کنید)
نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا