مجله زیبایی صبا ریکو
2024/Jul/27

Content in section 1.

صفحه اصلی مجله زیبایی صبا ریکو
ویدیو آموزشی
صفحه اصلی >
لیست مقالات >
آموزش رنگ مو >
موهای سفید
موهای سفید
2020/11/15

آیا می دانید چگونه موهای سفید را رنگ کنید؟

چگونه موهای سفید را رنگ کنیم؟

پوشش موی سفید مشکلی است که بسیاری از افراد با افزایش سن با آن روبرو می شوند. خواه سعی کنید رنگ طبیعی خود را به بهترین شکل نشان دهید یا رنگی کاملاً جدید را امتحان کنید ، داشتن هر مقدار سفیدی مو می تواند روش شما برای نزدیک شدن به روند رنگ کردن را تغییر دهد. برای رنگ آمیزی مناسب موهای سفید ممکن است لازم باشد از سایه و رنگها و تن های خاص استفاده کنید یا حتی بیش از یک تن رنگ مخلوط کنید.

چرا رنگ کردن سفیدی مو متفاوت است؟
به نظر می رسد موی هر فردی فقط از یک رنگ تسکیل شده مثلا مسکی یا خدمایی یا بلوند طبیعی ، اما سایه ای که می بینید در واقع از تعدادی رنگ تشکیل شده است و نتیجه تعامل این رنگ هاست. به عنوان مثال ، در مورد موهای قهوه ای ، رنگ دانه های زرد ، قرمز و آبی وجود دارد که به سایه قهوه ای که در آینه می بینید ، کمک می کند و اگر موها روشن شوند ، این حالت واضح تر می شود زیرا به طور واضح قرمز می شود ، سپس نارنجی می شود ، سپس به تدریج با از بین رفتن رنگدانه ها ، سایه های طلایی و زرد کم رنگ تر می شوند.

تفاوت موهای سفید با موهای معمولی اینست که تقریباً یا کاملاً بی رنگ است ، و این بدان معنی است که بسته به میزان تیره رنگ طبیعی موهای شما ، نه تنها رنگ زیادی از بین رفته است بلکه هنگام رنگ کردن آنها باید مقداری رنگ هم جایگزین شود . بیرنگ بودن مو باعث می شود که در مقایسه با بقیه موهای شما که هنوز سفید نشده اند واکنش متفاوتی نسبت به هر رنگی که استفاده می کنید ، داشته باشد.

به همین دلیل است که روند رنگ آمیزی موهای سفید به روشی کمی متفاوت در مقایسه با رنگ آمیزی معمول موهای خود نیاز دارید. 
 رنگ قهوه ای خاکستری باعث می شود که قسمت های سفید موهای شما سایه ای مایل به سبز پیدا کند ، در حالی که قهوه ای بلوطی روی این رشته های سفید به رنگ نارنجی یا قرمز روشن به نظر می رسد.

اگر فقط درصد کمی موی سفید داشته باشید ، ممکن  است  خیلی زیبا نشود ممکن است که  تا حدودی با سایر قسمتهای مو مخلوط  شود ، اما از یک نقطه خاص ، به طور قابل توجهی بر روی شکل کلی رنگ شما تأثیر می گذارد.

تراکم سفیدی
مقدار موهای سفید شما را می توان به عنوان تخمین درصد  توصیف کرد ، که از 0 تا 100 متغیر است. این چیزی است که شما باید برای تعیین تراکم موهای خود براساس ظاهر موی خود قضاوت کنید ، اما به شما این امکان را می دهد که آن را به درستی رنگ کنید زیرا مقدار سفیدی چیزی است که تعیین می کند چگونه ترکیب رنگ خود را تغییر دهید.

اگر بیش از 30٪ موی سفید دارید ، اگر سایه های خاصی مانند بلوطی ، خاکستری، طلایی یا هر رنگ دیگری را که پایه خنثی نیست ، در اکثر موارد به رنگ کردن نیاز دارید. موهایی که بیش از 50٪ سفیدی باشند ، به ترکیب دیگری احتیاج دارند و همچنین ممکن است در برابر پذیرش رنگ مقاومت بیشتری داشته باشند ، اما چند راهکار برای دور زدن این رنگ و رنگ آمیزی موهای سفید با یک نتیجه زیبا و ماندگار وجود دارد.

چگونه می توان به پوشش رنگ دست یافت؟
مانند هر موقعیتی که می خواهید موهای روشن را خیلی تیره تر رنگ کنید ، سفیدی مو باید پر شود تا سایه مناسبی پیدا کند. این به سادگی به معنی جایگزینی تن پایه گمشده برای رنگ مورد نظر شماست. به عنوان مثال ، موهای قهوه ای تیره دارای رنگدانه های قرمز و زرد زیادی هستند که حالت پایه را تشکیل می دهند ، و این مقدار نسبتاً کمتری از رنگدانه های آبی با رنگ خنک است که این رنگ را نرم و متناسب با سایه واقعی قهوه ای می کند.

اگر شما فقط موهای خود را با هر سایه رنگی که می خواهید رنگ کنید ، لزوماً رنگ حاوی ت رنگدانه های قرمز ، زرد و آبی بنسبت مساوی نیست تا موهای شما را پر کند و در این قسمت اشتباهات رخ می دهد. خوشبختانه تولیدکنندگان رنگ همیشه سایه ای ایده آل برای کار با موهای سفید فراهم کرده اند و به آن سایه طبیعی یا گاهی خنثی گفته می شود.
یعنی ترجیحا رنگ اصلی خود را از سری رنگهای طبیعی یا N انتخاب کنید.
نام دقیق و کد رنگ  با مارک متفاوت است ، اما اغلب با N یا 0 مشخص می شود. قهوه ای متوسط ​​را می توان قهوه ای طبیعی متوسط ​​، قهوه ای خنثی متوسط ​​، 4N یا 4.0 نامید و همه این نام ها معمولاً یک معنی دارند . رنگ هایی از این دست به طور هدفمند برای رنگ آمیزی موهای سفید با پر کردن حالت پایه از دست رفته طراحی شده اند تا رنگ شما همانطور که باید ظاهر شود.

در واقع می توانید از هر سایه طبیعی برای هر مقدار سفیدی (تا 100٪ سفیدی) با مارک های مختلف رنگ استفاده کنید و موهای شما بدون هیچ نتیجه عجیبی به درستی رنگ می شود. با این حال ، شما ممکن است سایه خاصی مانند خاکستری بخواهید و این جایی است که مخلوط کردن سایه ها واقعا قدرتمند است زیرا شما می توانید به طور موثر تغییر دهید سایه طبیعی تغییر دهید اما اثر پر کردن را همانطور که در نظر گرفته شده حفظ کنید.

سایه زدن میکس
سایه و رنگ طبیعی برای پوشش سفیدی  در هر کسی که بیش از 30٪ موی سفید داشته باشد لازم است ، اما همچنین می توانید سایه ها را مخلوط کنید تا تغییر شکل دهد و نتیجه فردی تری داشته باشد بدون تغییر در اثربخشی آن. این کار با مخلوط کردن سایه دقیق مورد نظر شما با سایه طبیعی در همان سطح به راحتی انجام می شود و جدول زیر به شما در این کار کمک می کند.

اگر کمتر از 30٪ سفیدی دارید ، اغلب می توانید از هر رنگی استفاده کنید و بیشتر آنطور که انتظار می رود رنگ می گیرد زیرا رنگ سفید زیادی برای تداخل در نتیجه وجود ندارد. اگر موهای سفید مقاوم دارید که فقط که بسختی رنگ میگیرد  ، یا قصد دارید آن را خیلی تیره تر از چند سطح رنگ کنید ، باید از قانون مخلوط کردن برای سفیدی 30-50٪ استفاده کنید ، که مخلوط کردن یک سوم رنگ گروه طبیعی و بقیه گروه رنگی که دوست دارید مثلا طلایی یا شرابی و یا ... 

برای رنگ آمیزی موهای سفید با تراکم بیش از 50٪ ، لازم است مخلوط شما حداقل نیمی از سایه طبیعی و نیمی از سایه مورد نظر باشد تا اطمینان حاصل شود که به درستی پر شده است.

فرمول رنگ خاکستری030٪

سایه دقیق مورد نظر شما

30-50٪

2/3 سایه دلخواه و 1/3 سایه گروه طبیعی یا N

50–100٪

1/2 سایه دلخواه و 1/2 سایه گروه طبیعی یا N

برنامه رنگ
چه از سایه طبیعی به تنهایی استفاده کنید و چه از مخلوط استفاده کنید ، مهم است که رنگ را به درستی بزنید تا نتیجه یکنواخت و ماندگاری حاصل شود.

اکسیدان
اکسیدان برای فرآیند رسوب رنگ که در رنگهای دائمی اتفاق می افتد بسیار مهم است و این ماده ای است که در واقع با ایجاد یک تغییر شیمیایی در مولکول های رنگ موجود در مو باعث می شود که رنگ دائمی باشد. اگر از یک رنگ جعبه استفاده می کنید ، به طور کلی در یک بطری اپلیکاتور وجود دارد که شما می توانید لوله رنگ را مستقیماً به داخل آن فشار دهید ، در حالی که برای رنگ آمیزی سالن ، رنگ و اکسیدان کاملاً جداگانه هستند.
و باید انها را با هم به نسبت ۱به ۲ یا ۱ به ۱/۵ ترکیب کنید

برای رنگ آمیزی موهای سفید ، باید از اکسیدان ۳ درصد در رنگ خود استفاده کنید ، اگرچه اکسیدان ۶ درصد  بسیار موثرتر است ، به ویژه برای سفیدی های مقاوم و سمج
 دلیل این امر این است که اکسیدان با حجم ۶ درصد باعث می شود که رنگدانه بیشتری در موهای شما رسوب کند و اغلب نتیجه بسیار ماندگارتری به همراه خواهد داشت ، همچنین به شما کمک می کند تا از پر شدن صحیح موهای خود اطمینان حاصل کنید.

مخلوط کردن

 باید اکسیدان  را با رنگ یا مخلوط رنگ ها به نسبت مساوی مخلوط کنید ، مگر اینکه در مارک خاصی  نسبت  دیگری روی رنگ درج شده باشد 
. به عنوان مثال ، اگر می خواهید قهوه ای خاکستری روشن روی 70٪ سفیدی داشته باشید ، می توانید 30 میلی لیتر قهوه ای خاکستری روشن را با 30 میلی لیتر قهوه ای طبیعی روشن و 60 میلی لیتر از اکسیدان ۶ درصد را در یک کاسه رنگ آمیزی با برس مخلوط کنید.

اگر از رنگ جعبه ای و سایه های مخلوط استفاده می کنید ، (منظور از سایه های مخلوط رنگهای ترکیبی اماده هستند مثل ۶/۳۲ ) باید هر دو جعبه را بخرید و مقدار سایه طبیعی گروه N که قصد استفاده از آن را دارید در یک بطری اپلیکاتور و سپس سایه دیگر را مثلا طلایی یا شرابی یا شکلاتی در همان بطری اپلیکاتور مخلوط کنید. به عنوان مثال ، می توانید از نیمی از لوله از هر رنگ استفاده کنید و در صورت نیاز به رنگ بیشتر برای موهای بلند ، می توانید نیمه دیگر هر لوله را در صورت لزوم در بطری دوم اپلیکاتور مخلوط کنید. روش دیگر این است که همه اش را در یک کاسه  با قلم مو مخلوط کرده و در صورت تمایل از آن روش استفاده کنید.

کاربرد
کاربرد آن به آسانی استفاده از رنگ خود به همان روشی است که معمولاً برای هر رنگ دیگری انجام می دهید. اینکه آیا این به معنای استفاده از یک بطری رنگ جعبه و اپلیکاتور یا یک رنگ سالنی باشد، به شما بستگی دارد ، اما مطمئن شوید که به سرعت و به طور یکنواخت کار می کنید. تقسیم مو می تواند به شما کمک کند فارغ از اینکه از چه محصول و روش استفاده ای می کنید کار را بهتر و سریعتر انجام دهید.

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای تقسیم مو برای رنگ این است که آنها را با تقسیم به وسط و سپس دوباره در قسمت بالای موهای خود به چهار ربع تقسیم کنید. سپس می توانید هر بار در یک ربع سر کار کنید و موها را به لایهای نازک از هم جدا کنید و رنگ بزنید.

زمان مکث
پس  از رنگ باید زمان کافی برای اثر گذاری آن بدهید تا رنگ به درستی جذب شده و به سرعت محو نشود. هنگام برخورد با موهایی که سفید هستند ، باید در بیشتر موارد از حداکثر زمان مکث توصیه شده توسط مارک استفاده کنید.
معمولا ۴۰ تا ۴۵ دقیقه

شستشو
آخرین مرحله از  رنگ ، شستشوی آن است که  بسیار ساده است ، هرچند مانند هر قسمت دیگر از این فرآیند ، ترفندی برای ساده تر کردن آن وجود دارد.

به جای تلاش برای شستن یک باره آن ، ابتدا فقط مقدار کمی آب استفاده کنید و مو را با رنگ روی آن ماساژ دهید. این کمک می کند تا رنگ املاح شود و حرکت مایع محصول بیشتر شود و پس از آن می توانید آن را با آب زیاد کاملا بشویید.
موهای مقاوم  
مقاومت متداول ترین مشکلی است که با وجود انجام هر کار صحیح هنگام رنگ آمیزی موهای سفید ، هنوز هم می تواند رخ دهد. این زمانی است که مو خیلی خوب رنگ نمی گیرد و در نتیجه نیز ممکن است خیلی سریعتر محو شود. اگر موهای مقاومی دارید ، راه هایی برای مقابله با آنها وجود دارد و با وجود جنگیدن مو در هر مرحله ، می توانید پوشش سفیدی ماندگاری داشته باشید.

یکی از ساده ترین راه ها برای  رسوب بیشتر رنگ ، استفاده از سایه طبیعی یا مقدار بیشتری از آن در مخلوط سایه و رنگ است زیرا این امر به پر شدن موها کمک می کند. اگر مسئله کم رنگ شدن بیشتر باشد ، استفاده از یک ماده پاک کننده پروتئینه شفاف قبل از رنگ می تواند به بهبود و ماندگاری آن کمک کند ، همانطور که می توان موهای خود را با روش های ترمیم  برای بهبود وضعیت آن درمان کرد.

برای موهایی که بسیار مقاوم هستند ،  ایده آل چیزی است که متأسفانه به مارک و وابسته به محصول باشد. محصولاتی مانند Wella Koleston Perfect که دارای سایه های رنگ پایه هستند بهترین راه حل هستند زیرا این سایه ها مقدار زیادی رسوب رنگدانه دارند و برای حل این مسئله دقیق طراحی شده اند.

سایه هایی از این دست قرار نیست که مخلوط شوند زیرا قدرت آنها را کم می کند و این دقیقاً همان چیزی است که شما نمی خواهید برای موهای مقاوم انجام دهید. در عوض ، اگر می خواهید رنگ حاصل را تغییر دهید ، باید مقدار کمی مخلوط مخصوص (که به عنوان ماده تقویت کننده یا مواد افزودنی خالص در مارک های دیگر نیز شناخته می شود) اضافه کنید و این به شما امکان می دهد نحوه رنگ را تغییر دهید در حالی که هنوز سفیدی مقاوم در برابر رنگ است مو به طور موثر رنگ را میپذیرد.

مراقبت های بعدی
نیمی از پروسه ی رنگ آمیزی رنگ کردن موهای سفید  حفظ آن است زیرا در اینجاست که می توانید تفاوت چشمگیری در دوام رنگ خود ایجاد کنید. اگر از یک رنگ دائمی استفاده کرده باشید ، بیشتر این رنگ در مو باقی می ماند تا زمانی که یا آن را به طور مصنوعی از بین ببرید مثل دکلره کردن یا رشد کند ، اما مقدار مشخصی از بین می رود یا از روی مو شسته می شود و این می تواند منجر به این سود که رنگ  عمق کمی پیدا  کند و به طور بالقوه کسل کننده به نظر  برسد.

در حالی که نمی توانید به طور کامل از محو شدن هرگونه رنگ جلوگیری کنید ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال آن استفاده کنید. برخی از ساده ترین راه ها عبارتند از:

موهای خود را فقط در صورت لزوم شستشو دهید
استفاده از شامپوهای ملایم - عدم استفاده از شامپوهای شفاف کننده یا ضد شوره
استفاده از نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده
استفاده از نرم کننده های مرطوب یا سرم های مو
محدود کردن استفاده از اتو مو یا سشوار داغ  و همیشه استفاده از سرم یا اسپری محافظ حرارت قبل از آن
استفاده از درمان های مو برای ترمیم و حالت دادن به مو

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مراقبت از رنگ جدید خود نیاز دارید ، می توانید آن را در اینجا پیدا کنید.
توجه به نحوه شستشو و حالت دادن به موهای شما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که رنگ شما همچنان خوب است تا زمانی که نیاز به استفاده از روتوش روی ریشه ها داشته باشید یا سایه و رنگ کلی  را تازه کنید ، و این یک مرحله ضروری برای دستیابی به پوشش رنگ پایدار است. در موهای سفید اگر مراقب نحوه رفتار با موهای خود باشید ، رنگ جدید شما تا هفته ها خیره کننده به نظر می رسد.

این محتوا از نظر دانش نویسنده دقیق و درست است و به معنای جایگزینی مشاوره رسمی و شخصی از یک متخصص واجد شرایط نیست.

نام نویسنده : صبا شعبانی

رنگ مو خارجی

رنگ مو ایرانی

رنگ مو بازیگرا

سلبریتی ها

آرایشگری در منزل

رنگ موی سفید

اصلاح مو

رنگ مو

نظرات کاربران
مقالات مرتبط
شاید تا چند سال پیش مو های کسی دو رنگ می شود وی  مورد تمسخر قرار می گرفت طیف رنگ مو ها یک رنگ بود و بیشتر بلوند پرکلاغی و یا شرابی را ش... ( انواع رنگ مو پاستیلی و کهکشانی خاص سال جدید عکس رنگ مو پاستیلی و عکس رنگ مو کهکشانی)
۱۰ رنگ موی بینظیر برای فصل پاییز و زمستان فصل پاییز الهام گر رنگهای بسیار متنوع گرم و زیباست  عکس های شگفت انگیز از رنگ موهای پاییزی ... ( ۱۰ رنگ مو خاص جدید در زمستان و پاییز ۲۰۲۱ کدامند؟)
آیشواریا رای Aishwarya Rai مطرح ترین چهره  زن در هند و بالیوود  تبلیغ رنگ مو  شرکت لورئال،L'Or&e... ( رنگ مو آیشواریا رای Aishwarya Rai بازیگر هندی همراه با فرمول و عکس)
در این مقاله به معرفی انواع رنگ مو , قبل و بعد از انجام رنگ مو بر روی موها  و همچنین نوع رنگ را برای شما توضیح خواهیم داد. در مقالات... ( قبل و بعد از رنگ کردن مو عکس نمونه کار قبل و بعد از رنگ کردن مو قبل و بعد از رنگ موی سر)
رنگ مو بازیگران هالیوودی یکی از بیشترین سرچ های گوگل می باشد این بازیگران , مدل ها , سلبریتی ها و خوانندگان همیشه الگویی مناسب برای افراد جا... ( رنگ مو بازیگران هالیوودی و سلبریتی ها به صورت کامل تخصصی آموزش رنگ مو همراه باعکس رنگ مو های جدید)
الکساندرا داداریو  Alexandra Daddario  بازیگر ,  مدل و یکی زیباترین بازیگران جهان در هر فیلمی حضور داشته مورد توجه ... ( رنگ مو الکساندرا داداریو Alexandra Daddario چگونه باید موهای خود را رنگ کنیم؟)
رنگ مو تمامی بازیگران ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان  رنگ مو بازیگران ترکیه ای همچون  رنگ مو ادا اجه  , رنگ م... ( رنگ مو بازیگران ترکیه ای رنگ مو بازیگرای سریال های ترکیه ای همراه با فرمول و آموزش رایگان نحو رنگ کردن مو)
رنگ مو سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) مدل ترکیه ای چه رنگی است؟ سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) بازیگر , مدل و خواننده ترک... ( رنگ مو سرنای ساریکایا فرمول رنگ موی بازیگر ترکیه ای چگونه بدست می آید)
رنگ مو هیلی بالدوین همسر جاستین بیبر چه رنگی است؟ هیلی بالدوین قطعا نام او را شنیده اید دختری که ناگهان جاستین بیبر را عاشق خود کرد و سلن... ( رنگ مو هیلی بالدوین (بیبر) چه رنگی است و فرمول رنگ مو چگونه به دست می آید)
رنگ مو اویکو کارایل چه رنگی است فرمول رنگ مو اویکو کارایل اویکو کارایل در لیست زیباترین زنان ترکیه , محبوبترین زنان ترکیه ... ( رنگ مو اویکو کارایل و فرمول رنگ بازیگر ترکیه ای سریال ضربان قلب نقش ایلول اینستاگرام)
تیلور سویفت(تیلور سوئیفت) در لیست موفقترین زنان دنیا,زیباترین زنان دنیا , محبوبترین زنان اینستاگرام و هر آنچه که یک نفر بخواهد در این سن بدس... ( رنگ مو تیلور سویفت چه رنگی است فرمول رنگ مو تیلور سوئیفت)
امبر هرد یکی از زیباترین زن های حال حاضر در دنیا که الگوی بسیاری از طراحان مد و فشن و همچنین بانوان سرتاسر دنیا می باشد. طلاق امبر ه... ( رنگ مو امبر هرد چی رنگی است فرمول رنگ مو امبر هرد)
رنگ مو اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson چه رنگی است؟ اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیگران حا... ( رنگ مو اسکارلت جوهانسون به صورت طبیعی و در فیلم ها)
رنگ مو آسلیهان گونر Aslıhan Güner بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره های شمالی  این روز مورد توجه خانوم های طرفدار سریال ه... ( رنگ مو آسلیهان گونر بازیگر نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی)
رنگ مو کیتی پری چه رنگی است؟   رنگ مو خوانندگان زنی که در موزیک ویدیوها  به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در... ( رنگ موهای کیتی پری چه رنگی هستند چگونه موهای خود را شبیه کیتی پری کنیم؟)
رنگ مو بازیگر فیلم و یا سریالی که به تماشای آن نشتیم شاید یکی از آن مواردی باشد که در لحظه دوست دارد مخاطب وخصوصا بانوان عزیز از دانستن آن ل... ( رنگ مو مارگو رابی چه رنگی است)
رنگ مو بازیگران هالیوودی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید ناگهان رنگ مو بازیگر نظر شما ر... ( رنگ مو تمامی بازیگران خارجی هالیوود جدید بلوند عسلی کرم طلایی مسی خرمایی کاراملی)
در واقع پوست های با تن گرم با موهایی با تن گرم بیشتر تطابق دارند و این موضوع در مورد کسانی که پوستی با تن سرد دارند نیز صادق است اما هدف این... ( انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما همراه با صبا شعبانی)
تا به امروز در دنیای هنر و زیبایی آرایشگران در سر تا سر دنیا انواع تکنیک های زیبایی و رنگ مو را به دنیا معرفی کرده اند و انصافا بسیار زیبا و... ( آموزش رنگ کردن مو و آشنایی با انواع مدل های رنگ مو)
محبوب ترین خدمات
>

خدمات رنگ مو در منزل

در سالن های زیبایی خدمات متنوعی ارائه میشود.ولی رفتن به سالن های زیبایی همیشه بدون دردسر و مشکل نیست.تعیین وقت قبلی انتظار برای انجام خدمات سفارش شده تلف شدن زمان در ترافیک , هوای آلوده و... از جمله مشکلاتی است که حتما با آنها روبه رو خواهید شد.به
php-1 طراحی و اجرا